عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 26 شهريور 1402
بازدید : 584
نویسنده : فواد

بهترین سرم صورت ایرانی

امروزه سلامتی و شفافیت پوست بسیار بیشتر از استفاده‌ی لوازم آرایشی اهمیت پیدا کرده‌است و اشخاص، مصرف محصولات بهداشتی و مراقبتی را به لوازم آرایشی ترجیح می‌دهند. از این رو داشتن پوستی سالم و زیبا به یکی از دغدغه‌های اصلی اکثر افراد تبدیل شده‌ و برای رسیدن به آن از محصولات تقویت کننده و مراقبتی متنوعی استفاده می‌کنند.

برخی از این محصول‌ها نسبت به سایر آن‌ها مزایای بسیار بیشتری دارند و بالطبع طرفداران آن‌ها نیز بیشتر است. نمونه‌ای از این محصولات مراقبتی، بهترین سرم های پوست صورت هستند، که در سال‌های اخیر توانسته‌اند جایگاه خود را در میان اغلب افراد جامعه با هر سن و سلیقه‌ای پیدا کنند.

زیرا سرم‌های پوست یکی از مناسب‌ترین محصولات درمانی و تقویتی پوست هستند؛ که از بهترین ترکیبات مغذی و تاثیرگذار آرایشی و بهداشتی تشکیل می‌شوند و به همین علت استفاده‌ی آن‌ها جهت بهبود و مراقبت از پوست، توسط متخصصین بسیاری‌ توصیه می‌شود.

ترکیبات به کار رفته در این سرم‌های پوستی به گونه‌ای هستند که بر روشن، شفاف و درخشان‌تر شدن پوست شما بسیار تاثیر گذارند. البته بسیاری از افراد در هنگام خرید سرم پوست صورت به دلیل نداشتن اطلاعات کافی درباره بهترین مارک سرم صورت ، دچار سردرگمی می‌شوند.

همچنین گفتنیست اعتبار برند تولید کننده تنها مولفه‌ای نیست که برای خرید این محصولات باید در نظر بگیرید و موارد بسیار مهم دیگری مانند سازگاری با نوع پوست شما نیز وجود دارند که در صورت توجه نکردن به آن‌ها قطعاً نتیجه مطلوبی بدست نخواهید آورد.

به همین سبب در این مطلب قصد داریم شما را با خصوصیات سرم‌های سازگار با انواع پوست آشنا کنیم و در نهایت بهترین سرم صورت ایرانی را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین سرم صورت برای پوست های چرب

بهترین سرم صورت برای انواع پوست

سرم‌های پوست انواع مختلفی دارند و هر کدام با ترکیبات ویژه خود، برای یک نوع پوست خاص مناسب هستند. این محصولات بر روی لایه بیرونی پوست شما قرار می‌گیرند و با مرطوب کردن سطح بیرونی پوستتان باعث افزایش طراوت و شادابی آن می‌شوند.

البته این در حالیست که سرم خود را متناسب با پوستتان انتخاب کرده باشید، تا بتواند به درستی هر چه تمام‌تر پاسخگوی نیازهای پوستی شما باشد.

بهترین سرم های پوست صورت مناسب با انواع پوست به شرح زیر می‌باشند:

بهترین سرم صورت برای پوست های چرب

بهترین سرم صورت برای پوست های چرب علاوه بر رطوبت رسانی، تغذیه و لایه برداری پوست شما، آن را هیدراته نیز می‌کند. همچنین سرم‌های سازگار با پوست چرب حاوی موادی هستند که نه تنها روغن‌های اضافی پوست را جذب خواهند کرد، بلکه با تمیز و سفت کردن منافذ پوستی باعث درخشان‌تر شدن و زیبایی بیشتر آن هم می‌شود. سرم آبرسان پوست هیالورونیک اسید تراست

ترکیبات بهترین سرم صورت برای پوست های چرب بهتر است که موارد زیر را شامل شود:

  • ویتامین C
  • گلیسیرین
  • اسید هیالورونیک
  • سالیسیلیک اسید
  • اسید لاکتیک

در نهایت اگر پوست شما چرب است، توصیه می‌کنیم تهیه بهترین سرم پوست ویتامین سی را در اولویت خود قرار دهید.

بهترین سرم صورت برای پوست خشک

بهترین سرم صورت برای پوست خشک

برای تهیه بهترین سرم صورت برای پوست خشک ، انواعی که حاوی ترکیبات آبرسان هستند را انتخاب کنید. چرا که این محصولات به آسانی پوست خشک را رطوبت رسانی می‌کنند و به این وسیله از خشک شدن بیشتر آن جلوگیری می‌کنند. سرم‌های پوستی مخصوص به پوست‌های خشک همچنین از ایجاد چین و چروک بر روی پوست شما نیز جلوگیری خواهند کرد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید موم اپیلاسیون را دارید، در کنار آن تهیه بهترین سرم صورت ایرانی مناسب برای پوست خشک را نیز فراموش نکنید. زیرا انجام وکس و اپیلاسیون یکی از مواردی است که علاوه بر خشک کردن پوست شما، با کشیدن آن سبب ایجاد چین و چروک در آن نیز می‌شود.

در انتها این نکته را فراموش نکنید که در صورت داشتن پوستی خشک، می‌توانید در طول روز چندین مرتبه از بهترین سرم صورت برای پوست خشک استفاده کنید. چرا که این محصولات از آسیب‌ رساندن اشعه‌های مضر خورشید به پوست شما نیز جلوگیری می‌کنند.

سرم صورت چیست؟

سرم ها نسبت به کرم های مرطوب کننده سبک تر بوده و به سرعت جذب پوست می شوند. این محصولات همچنین از غلظت بالای مواد موثره برخوردار هستند. یک سرم صورت مناسب می تواند مشکلات پوستی نظیر تغییر رنگ، تیرگی، خطوط ریز و آکنه را بهبود بخشد.

 بنابراین توصیه می شود سرم صورت را بعد از پاکسازی پوست و قبل از استفاده آبرسان یا کرم مرطوب کننده، مصرف نمایید. 

 

انواع سرم صورت

ترکیبات فعال رایج در سرم صورت شامل رتینول، آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA)، بتا هیدروکسی اسید ها (BHA)، نیاسین آمید، هیالورونیک اسید ، ویتامین های C، A و E، سرامید ها و بنزوئیل پراکسید می شوند. ادامه مطلب را دنبال کنید تا با خواص هر کدام از این ترکیبات به شکل جداگانه آشنا شوید.  

- رتینول 

ماده رتینول در لایه برداری پوست و افزایش تولید پروتئین کلاژن نقش موثری دارد. این ماده خطوط ریز و چین و چروک های سطحی پوست را کاهش داده و سطح پوست را درخشنده و شاداب می سازد. به علاوه رتینول مورد استفاده در فرمولاسیون سرم های صورت، با تحریک تولید رگ های خونی جدید در پوست موجب بهبود رنگ آن می شود. 

- آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA)

آلفا هیدروکسی اسید ها با خواص ضد پیری شناخته می شوند. سرم صورت حاوی آلفا هیدروکسی اسید، به کاهش چین و چروک های سطحی پوست کمک می کند. تحقیقات نشان داده که آلفا هیدروکسی اسیدها در بهبود بافت کلی پوست نقش به سزایی دارند.

- بتا هیدروکسی اسید ها (BHA)

بتا هیدروکسی اسید با پاکسازی موثر چربی اضافی و هر گونه آلودگی از روی پوست، مانع از بسته شدن منافذ و ایجاد آکنه می شوند. فرآیند پاکسازی همچنین به بهبود رنگ و ظاهر پوست کمک می کند. بنابراین محصولات حاوی بتا هیدروکسی اسیدها برای پوست های چرب و مستعد آکنه گزینه مطلوبی به شمار می روند.

- نیاسین آمید

ماده نیاسین آمید در ساخت کراتین پوست نقش موثری دارد. کراتین نوعی پروتئین بوده که برای افزایش استحکام پوست و سالم نگه داشتن آن مفید است. نیاسین آمید با ایجاد یک لایه لیپیدی روی سطح پوست، به حفظ رطوبت آن کمک می کند. به طور کلی سرم صورت حاوی نیاسین آمید برای استفاده روی انواع پوست به ویژه پوست های خشک و حساس مناسب است.

- هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید به کار رفته در فرمولاسیون سرم ها موجب نرمی و بهبود حالت ارتجاعی پوست می شود. به همین دلیل هیالورونیک اسید اغلب برای درمان خشکی چشم مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه این ماده در رفع چین و چروک ها و خطوط ریز پوست نیز موثر است. 

- ویتامین های C، A و E

در فرمولاسیون سرم صورت معمولا از ویتامین های C، A و E استفاده می شود. این ویتامین ها با خاصیت آنتی اکسیدانی به خوبی از پوست در برابر عوامل مخرب محیطی به ویژه رادیکال های آزاد محافظت می کنند. کمپلکس ویتامین های C، A و E همچنین موجب آبرسانی پوست صورت و حفظ رطوبت آن می شوند.

- سرامید ها

پوست همه افراد دارای اسید های چربی به نام سرامید است. سرامید ها در آبرسانی و تقویت سد رطوبتی پوست نقش موثری دارند. این مواد از پوست در برابر آلودگی های محیطی محافظت می کنند. سرم صورت حاوی سرامید سطحی صاف و لطیف به پوست می بخشد.

- بنزوئیل پراکسید

سرم حاوی بنزوئیل پراکسید برای استفاده افراد دارای پوست چرب گزینه مطلوبی به شمار می رود. بنزوئیل پراکسید به خوبی باکتری های مولد آکنه را از روی پوست پاکسازی کرده و با لایه برداری پوست چرب، ظاهری شاداب به آن می بخشد. 

بهترین سرم صورت

با توجه به متفاوت بودن نوع پوست صورت در افراد مختلف، سرم های متنوعی برای هر کدام از انواع پوست تولید شده است. این سرم ها از ویژگی منحصر به فردی برخوردار هستند که در ادامه به این ویژگی ها اشاره شده است. 

- سرم صورت پوست چرب

این نوع پوست سبوم یا چربی اضافی تولید کرده که ظاهری براق به پوست می بخشد. چربی اضافی همچنین با مسدود کردن منافذ پوست موجب ایجاد انواع آکنه می شود؛ به همین دلیل اگر پوست چربی دارید، سرمی را انتخاب کنید که روی بسته بندی آن عبارت غیر کومدوژن درج شده باشد. 

فرمولاسیون سرم های پوست چرب اغلب از مواد موثره نیاسین آمید، سالیسیلیک اسید، رتینول، هیالورونیک اسید، اسکوالن، خاک رس و چای سبز تشکیل شده است.

- سرم صورت پوست خشک 

پوست خشک اغلب ظاهری کدر و پوسته پوسته دارد؛ بنابراین یک سرم صورت مناسب پوست خشک باید به خوبی پوست را آبرسانی کرده و مرطوب نگه دارد. بنابراین در فرمولاسیون این محصولات به دنبال ترکیباتی از قبیل هیالورونیک اسید، ویتامین E، روغن آرگان و سرامید ها باشید. 

- سرم صورت پوست معمولی

پوست معمولی اغلب رنگ درخشانی داشته و منافذ در آن به سختی قابل مشاهده است. این مدل پوست از سطحی صاف برخوردار بوده و قابلیت ارتجاعی بالایی دارد. روی سطح پوست معمولی هیچ گونه چربی، پوسته پوسته شدن و لکه مشاهده نمی شود. سرم لایه‌بردار تراست 15% AHA

سرم صورت حاوی ویتامین C و هیالورونیک اسید، محصولی با جذب سریع و فوق آبرسان بوده که برای استفاده روی پوست معمولی گزینه مناسبی به حساب می آیند. 

- سرم صورت پوست مختلط

پوست مختلط پوستی است که هم دارای نواحی خشک و هم نواحی چرب باشد. ناحیه T صورت (پیشانی، بینی و چانه) معمولا چرب بوده و گونه ها پوستی خشک یا طبیعی دارند. 

بهترین سرم صورت برای پوست مختلط سرمی است که علاوه بر حفظ میزان pH پوست، به کنترل تولید سبوم و آبرسانی کافی پوست کمک کند. 

- سرم صورت پوست حساس

پوست حساس پوستی است که در برابر محرک های خارجی و محیطی آسیب پذیرتر است. این نوع پوست ممکن است توسط مواد خاصی مانند رنگ و عطر تحریک شوند. سرم های پوست حساس معمولا حاوی غلظت بالایی از آنتی اکسیدان ها و کمپلکس ویتامین های A ،B ، C و D هستند. 

آنتی اکسیدان ها به خوبی از پوست های حساس و آسیب دیده در برابر عوامل مخرب محیطی به ویژه رادیکالهای آزاد محافظت می کنند. 

اگر در تشخیص نوع پوست خود به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد می شود مقاله نوع پوست من چیست؟ ترجمه و تالیف دکتر الهه عبدالهی دکترای تخصصی فارماکولوژی را مطالعه نمایید. 

 

فواید سرم صورت برای پوست 

امروزه وجود سرم صورت در یک روتین مراقبتی پوست مناسب، ضروری است. تحقیقات نشان داده که سرم صورت، تفاوت قابل توجهی در ظاهر و احساس پوست ایجاد می کند. عملکرد سرم ها کمی نسبت به مرطوب کننده های معمولی متفاوت است.

فرمولاسیون سرم صورت از چند ماده موثره غلیظ تشکیل شده و در ساختار آن مواد افزودنی کمتری از قبیل امولسیفایر ها و روغن ها به کار رفته است؛ به همین دلیل این محصول بافت سبکی داشته و به سرعت جذب پوست می شود. 

سرم های صورت در واقع غلظت بالایی از مواد فعال را به عمق بیشتری از پوست منتقل می کنند. سرم های صورت می توانند به طرز چشمگیری بافت پوست را بهبود بخشند.

این سرم ها برای تغذیه و آبرسانی انواع پوست، چه خشک و چه چرب مفید نقش اثر گذاری دارند. به علاوه بسیاری از سرم های صورت از اثرات ضد پیری قوی نیز برخوردار هستند. 

بهترین سرم صورت ایرانی  

سرم های صورت به دلیل نفوذپذیری بیشتر به پوست نسبت به کرم ها و لوسیونها مورد استقبال بیشتری قرار گرفته اند. در ادامه مطلب 10 نمونه از سرم صورت ایرانی تولید شده توسط برندهای محبوب به همراه توضیحاتی مختصر آورده شده است. 

1- سرم ویتامین سی پریم

فرمولاسیون سرم صورت پریم از مواد موثره ویتامین C، روغن درخت چای، روغن آرگان و گریپ فروت تشکیل شده است. این سرم در کمرنگ کردن لکه های پوستی و بهبود استحکام بافت پوست نقش قابل توجهی دارد.

2- سرم ویتامین سی مدیلن

سرم ویتامین سی مدیلن نقش موثری در تولید پروتئین کلاژن و بازسازی پوست دارد. این سرم با داشتن ماده موثره رتینول به رفع چروک های سطحی پوست کمک می کند؛ به همین دلیل سرم ویتامین سی مدیلن جزو دسته بهترین سرم رتینول ایرانی قرار میگیرد.

3- سرم رتینول اوردینری

این سرم با 0.5 درصد رتینول خالص فرموله شده و در رفع لک های پوستی نقش موثری دارد. سرم رتینول اوردینری داروکده همچنین با لایه برداری ملایم پوست به رفع خطوط سطحی پوست و بهبود رنگ و بافت آن کمک  می کند. گفتنی است که این محصول بهترین مارک سرم رتینول ایرانی است.

4- سرم پوست ایرانی ویتالیر

سرم ویتامین سی ویتالیر به گونه ای طراحی شده که در از بین بردن لک های پوست و چین و چروک های سطحی اثر گذار است. مصرف مداوم این سرم به تولید کلاژن، جوانسازی و افزایش شفافیت سطح پوست کمک می کند.از دیگر سرم های محبوب برند ویتالیر می تواند به سرم رتینول ویتالیر اشاره نمود.

5- سرم ویتامین سی اریکه

سرم ویتامین سی اریکه نمونه ای از سرم آبرسان پوست چرب ایرانی است. فرمولاسیون سرم صورت اریکه علاوه بر ویتامین سی، از کمپلکس پپتیدهای موثر در جوانسازی پوست تشکیل شده است. 

این سرم موجب تنظیم میزان چربی سطح پوست شده و برای افراد دارای پوست چرب و مستعد آکنه گزینه مطلوبی است.

6- سرم صورت اورین

سرم تغذیه کننده پوست اورین بر پایه مواد موثره کوآنزیم Q10 و ویتامین C فرموله شده و در بازسازی پوست اثرگذار است. مواد موثره سرم ویتامین ث صورت اورین، به خوبی از پوست در برابر آلودگی های محیطی از قبیل اشعه های UV و اکسیدان ها محافظت می کنند. 

7- سرم صورت الارو

اگر بخواهیم بهترین مارک سرم صورت را پیشنهاد دهیم، سرم آبرسان الارو گزینه مناسبی است. سرم صورت الارو از خاصیت قوی ضد چروک برخوردار است و به تولید پروتئین کلاژن در پوست صورت و گردن کمک می کند. این سرم بافت سبکی داشته و به سرعت جذب پوست می شود. به کار بدن مداوم سرم صورت الارو روی پوست به حفظ سلامت و بهبود بافت آن کمک می کند.

8- سرم صورت پیگمنتا آردن

در ساختار این سرم سفید کننده صورت ترکیبات موثره آزلائیک اسید، عصاره لیکوریس، نیاسین آمید، ویتامین سی و هیالورونیک اسید هیدرولیز شده به کار رفته است. سرم آبرسان ایرانی پیگمنتا یک سرم صورت روشن کننده و ضد لک قوی است. این سرم همچنین به عنوان بهترین سرم هیالورونیک اسید ایرانی شناخته می شود.

9- سرم صورت خاویار نلا

این سرم بر پایه ویتامین ها و پروتئین های مغذی فرآوری شده و از طریق تحریک تولید پروتئین کلاژن در افزایش استحکام بافت پوست اثرگذار است.

10- سرم صورت مورینگا

این سرم صورت با داشتن روغن های گیاهی متنوع از قبیل روغن گیاه مورینگا، روغن هسته انگور و روغن دانه آفتابگردان موجب افزایش حالت ارتجاعی پوست می شود. 

 

نحوه استفاده از سرم صورت

قبل از استفاده سرم صورت، ابتدا سطح پوست را با استفاده از یک پاک کننده مناسب تمیز و خشک کنید. بعد از این مرحله توصیه می شود از یک تونر صورت استفاده کنید تا منافذ پوست به شکل عمقی پاکسازی شوند. سپس مقدار کمی از سرم را به کمک نوک انگشتان یا کف دست به آرامی روی پوست صورت و گردن با حرکات ضربه ای پخش کنید.

 سرم های صورت معمولا بعد از گذشت 5 دقیقه جذب پوست شده و می توانید روی آن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. قابل ذکر است که مصرف همزمان سرم صورت و کرم مرطوب کننده به آبرسانی عمیق پوست صورت کمک می کند. 

انواع سرم های صورت را می توانید دو مرتبه در روز (صبح و شب) روی پوست تمیز مصرف نمایید؛ اما بهتر است در هنگام استفاده به دستورالعمل درج شده روی بسته بندی محصول توجه کنید. 

 

عوارض استفاده از سرم صورت

بسیاری از سرم های صورت بدون ایجاد هیچگونه علائم حساسیت روی پوست، برای استفاده روزانه مناسب هستند. با این وجود به هنگام مصرف این محصولات، در صورت مشاهده علائم حساسیت یا آلرژی نظیر قرمزی، تورم، سوزش و خارش از ادامه استفاده آنها خودداری نموده و با پزشک مصرف کنید.  سرم ویتامین سی تراست

همچنین به منظور کسب اطلاعات بیشتر راجع به نحوه عملکرد سرم های صورت به ویژه سرم ویتامین C و چگونگی استفاده از آنها می توانید از طریق مشاوره آنلاین داروکده با تیم علمی مجرب این مرکز متشکل از دکتر داروساز، کارشناسان ارشد تغذیه و متخصصان پوست و مو ارتباط برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. 

 

سوالات متداول

1- بهترین سرم صورت ایرانی چیست؟

بهترین سرم صورت سرمی که متناسب با نوع پوست فرد باشد و علاوه بر رفع لک و چین و چروک های سطحی، به بهبود بافت و سلامت پوست کمک کند.

2- آیا سرم صورت را باید شست؟

سرم های صورت معمولا بعد از استفاده روی پوست، نیازی به آبکشی ندارند. با این حال قبل مصرف محصول، اطلاعات درج شده روی جعبه و داخل بروشور آن را به دقت مطالعه نمایید.

3- آیا سرم ویتامین سی باعث چاقی صورت میشود؟

به طور کلی تغییرات بافت چربی و عضلانی زیر پوست روی چاقی پوست اثر می گذارد. در حالی که سرم صورت تنها می تواند به لایه های میانی پوست نفوذ کند. 

 

سخن آخر

زندگی پر مشغله این روزهای افراد سبب شده تا زمان کمتری را صرف مراقبت از پوست خود کنند؛ در نتیجه به تدریج با بروز چین و چروک های سطحی روی پوست مواجه می شوند. 

سرم های صورت با بافت سبک و جذب سریع از طریق تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست صورت، به روشن شدن سطح آن و رفع چین و چروک ها کمک می کنند.

این مقاله پیرامون موضوع انتخاب یک سرم صورت مناسب، بر اساس مطالب گردآوری شده از سایت های معتبر علمی مانند (Health line، ADA و Maya clinic) تهیه شده و مطالعه آن می تواند به شما در این زمینه کمک کند. 

بهترین سرم صورت برای پوست مختلط

بهترین سرم صورت برای پوست های مختلط انواع آبرسان و فاقد چربی آن‌ها هستند. چرا که این محصولات علاوه بر هیدراته کردن صورت، تمامی نیازهای این نوع پوست را نیز برآورده می‌کنند.

به صورت کلی توصیه می‌کنیم اگر پوستی مختلط دارید، سرم‌های آبرسان را در کنار روتین روزانه خود قرار دهید؛ تا در کنار کنترل چربی پوستتان بتوانید رطوبت لازمه آن را تامین کنید. البته تنها مصرف سرم‌ها کارساز نیستند و شما باید به رژیم غذایی خود نیز توجه داشته باشید و نوشیدن آب در طی روز را فراموش نکنید.

بهترین مارک سرم صورت

بهترین سرم صورت ایرانی

اگر قصد خرید این محصولات و استفاده‌ی آن‌ها را دارید بهتر است که محصول مورد نظر خود را از میان تولیدات برندهای معتبر ایرانی تهیه کنید. چرا که این برندها فرمولاسیون سرم‌های پوستی خود را مناسب و سازگار با جنس پوست اشخاص ایرانی تهیه می‌کنند.

گزینه‌های خرید بهترین سرم صورت ایرانی عبارتند از:

  • سرم پوست ویتالیر مدل Activit
  • سرم پوست ایلابرت مدل هیالورونیک اسید
  • سرم پوست ضد آکنه لافارر مدل Azetinol
  • سرم مراقبت از صورت مورینگا امو مخصوص انواع پوست
  • سرم پوست آبرسان یوس هیدرا پلاس الارو مدل Anti -Wrinkle

منبع : نمایندگی محصولات تراست

 



:: موضوعات مرتبط: لوازم آرایشی , ,

خوش آمدید. ما در اینجا مطالب آموزشی و راهنمای خرید (راهنمای خرید لوازم خانگی ، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی ، پزشکی و دندانپزشکی) را با بررسی های تخصصی و کارشناسانه قرار میدهیم. امیدواریم که مفید واقع شود. با انتقادات و پیشنهادات خود ما را در این امر یاری کنید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آتش کده و آدرس kolbeyeamo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com