دندانپزشکی کودکان چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 13 بهمن 1401
بازدید : 679
نویسنده : فواد

دندانپزشکی کودکان چیست؟

در واقع در این روش اعمال فشار به فک ها بوده تا فک ها قیمت براکت ارتودنسی گسترش پیدا کنند. البته ارتودنسی فانکشنال در هر دو نوع ثابت و متحرک با همین کارایی وجود داشته که نوع ثابت آن توسط ارتودنتیست بر روی دندان قرار گرفته و ثابت باقی می ماند. در دسته بندی دیگر ارتودنسی دندان، ارتودنسی متحرک قرار گرفته است که بیمار توانایی خارج کردن دستگاه های ارتودنسی از دهان خود را دارد. در روش های ارتودنسی متحرک همکاری بیمار با ارتودنتیست تا حد زیادی در نتیجه درمان موثر است و اگر بیمار این همکاری را نداشته باشد، نتیجه درمان مطلوب نخواهد بود و مدت زمان درمان نیز طولانی تر خواهد شد. در این روش ارتودنسی در ابتدا ارتودنتیست قالبی از دندان های بیمار تهیه کرده و آن را برای ساخت الاینر شفاف خاص بیمار، به لابراتوار ارسال می کند. الاینر شفاف به صورت اختصاصی برای هر بیمار و با کمک دستگاه های دیجیتالی ساخته می شود، اما تا انتهای درمان تنها از یک الاینر شفاف استفاده نشده و در هر مرحله الاینر شفاف خاصی ساخته می شود.

ایمپلنت دندان

در این سن، مشکلات دندان همچون مسائل مربوط به نحوه قرار گرفتن دندان ها بر روی یکدیگر و شلوغی و ازدحام دندان ها در دهان به تدریج آشکار می شوند. شروع فرآیند درمان در این سن به معنی لزوم استفاده از بریس در این سن نیست. برای دریافت اطلاعات کامل درباره سن مناسب برای ارتودنسی می توانید به مقاله مربوط به این موضوع در همین سایت مراجعه کنید. متخصصان ارتودنسی به کودکان پیشنهاد می دهند که ملاقات با پزشک را در سن ۷ سالگی شروع کنند. با شروع به موقع درمان و طی مراحل ارتودنسی دندان ، تشخیص مشکلات بالقوه و اصلاح آنها قبل از جدی شدن مسئله امکان پذیر می شود. انجام این کار می تواند در وقت و پول شما با پیش گیری از شروع مشکلات بعدی صرفه جوی کند. نتایج حاصل از بررسی های ارتودنسی در کودکان، بزرگسالان و بارداری نشان دهنده سودمند بودن ارتودنسی پیش گیرانه برای دستیابی به نتایج کلی مورد انتظار می باشد. به خاطر اینکه در این سن دندان های دائمی کودک هنوز بطور کامل رشد نکرده اند، متخصص ارتودنسی می تواند بطور کامل وضعیت دندان ها را بررسی کرده و مشکلات احتمالی آنها را در مراحل اولیه، درمان نماید.

 

بعد از معاینه منتظر نظر پزشک باشید.

مراحل ارتودنسی بسته به اینکه شما در چه ناحیه ای از دندان هایتان دچار انحراف و مشکل هستید و یا به چه منظوری آن را انجام می دهید، متفاوت خواهد بود. افرادی که به مطلب دندان پزشکی برای ارتودنسی مراجعه می کنند، از انجام این عمل دو هدف دارند. گروه اول فقط برای زیبایی و ترتیب گرفتن دندان خود را ملزم به گذراندن مراحل ارتودنسی می کنند. گروه دوم نیز برای برطرف کردن اشکالات پیش آمده در فک، دهان و دندان ناگزیر به انجام ارتودنسی می شوند. تمامی مراجعه کنندگان دندان پزشکی پس از مراجعه، مورد معاینه قرار می گیرند. در این معاینه شدت مشکل توسط دندان پزشک مورد ارزیابی قرار می گیرد. بعد از معاینه منتظر نظر پزشک باشید. او به شما میزان کار روی دندان هایتان را اعلام خواهد کرد. تمامی دندان پزشکان برای انجام ارتودنسی, بهترین جراح فک و صورت ایران مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار می دهند. در این صورت شما با روند کاری و البته عملکرد ارتودنسی آشنا خواهید شد.

از لحظه ای که اولین دندان های دائمی در 6 سالگی شروع به رویش میکنند کودک نیز باید به طور مرتب به کلینیک دندانپزشکی کودکان برده شود تا ارتودنسی پیشگیرانه از همان سنین آغاز شود. خدمات دندانپزشکی اطفال شامل چه مواردی میشود؟ متخصصان دندانپزشکی اطفال برای دلبندان شما خدمات زیر را ارائه میدهند. هزینه و قیمت خدمات مربوط به درمان دندان کودکان، معمولا پایین تر از دندانپزشکی بزرگسالان است زیرا اغلب جنبه مراقبتی و پیشگیرانه دارد. بعد از درآمدن و رویش دندان های دائمی ، والدین نیز نقش پررنگی در کنار دندانپزشکان پیدا میکنند. دندانپزشکان اطفال به طور کامل با والدین در ارتباط هستند و درباره نحوه مراقب، نگهداری و مدیریت مشکلات کودکان به والدین توصیه ها و راهنمایی هایی ارائه میدهند. کنترل رژیم غذایی و نوع خوراکی هایی که کودک میخورد. مکیدن بیش از حد پستانک: از سن 2 تا نهایتا 2.5 سالگی باید پستانک را از کودک خود بگیرید.

شما می توانید یک یا چند دندان و یا همه دندان های خود را با ایمپلنت جایگزین کنید. برای وضعیت های تک دندانی و جایگزینی محدود، هزینه های ایمپلنت مشابه گزینه های جایگزین معمولی است. اما برای چندین دندان یا ترمیم های پیچیده تر، ایمپلنت معمولاً گران تر از سایر روشهای جایگزینی دندان مانند پروتزهای متحرک یا بریج های ثابت روی دندان می باشد. آیا کاشت دندان عوارض دارد؟ جراحی ایمپلنت دندان عمدتا با حداقل ریسک همراه بوده و فرآیند نسبتا راحت تری در مقابل سایر گزینه های دیگر دارد. اما با وجود مشکلات مهم سلامتی مانند دیابت کنترل نشده، فشار خون بالا یا مشکلات جدی قلبی، شما حتما نیاز به مشورت با پزشک خود قبل از درمان ایمپلنت دندان خواهید داشت. اگر بدون هیچ عارضه ای دندان یا دندان های خود را کشیده اید و مشکلی نداشتید، برای کاشت دندان کاندیدای مناسبی خواهید بود. فراموش نکنید که دندانپزشک متخصص خطرات مرتبط با نیازهای خاص مراقبت از ایمپلنت دندان شما را بررسی خواهد نمود. در نهایت بدانید که بهترین راه برای دانستن اینکه آیا ایمپلنت دندان گزینه درمانی مناسبی برای شما هست یا خیر، مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی تخصصی و مشورت با یک متخصص حرفه ای می باشد. در طول جلسه مشاوره، متخصص سابقه پزشکی، سابقه سلامت دهان و دندان و وضعیت فعلی شما را مورد بررسی قرار می دهد. شما می توانید به کلینیک تخصصی دکتر محمدی ، drmohammadi.com، واقع در غرب تهران، سعادت آباد مراجعه کرده و با دریافت یک برنامه کاملا سفارشی، بهترین نتیجه و زیباترین لبخند را از آنِ خود نمایید. اگر متخصص ایمپلنت شما تصمیم بگیرد که شما یک نامزد خوب برای ایمپلنت دندان هستید، باید این روند را طی چند ماه انجام دهید. اگر چه این مسئله ناخوشایند است، به یاد داشته باشید که این ایمپلنت ها سالها عمر خواهند کرد. شما می توانید اعتماد به نفس و لبخند زیبا را به خود بازگردانید.

  • خدمات پوسیدگی دندان
  • افرادی که دارای فاصله بین دندانی می باشند
  • نحوه صحیح مسواک زدن (روزی 3 بار با رعایت نکات ایمنی)
  • کشیدن دندان
  • ارائه ی خدمات دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی

آیا دندان های شیری به مراقبت نیاز دارند؟ فرزندان کوچک و دلبند شما تا سن خاصی دارای دندان های شیری هستند که بعد از ریزش آن ها دندان های دائمی جوانه خواهند زد. اما موقت بودن دندان های شیری کودکان به این معنی نیست که آن ها نیاز به مراقبت یا مراجعه به مطب دندانپرشکی اطفال ندارند. رسیدگی به بهداشت دهان و دندان کودکان یک سرمایه گذاری ارزشمند برای آینده آن ها است. هرچه دندان های کودکان در سنین پایین بیشتر تحت مراقبت باشند و مراجعه به دندانپزشک کودکان نیز منظم باشد در آینده کودکان از سلامتی بالایی برخوردار خواهند بود. بهترین سن ارتودنسی برای کودکان چه سنی است؟ مطابق نظر مراکز معتبر ارتودنسی دندان در سراسر جهان (از جمله آکادمی دندانپزشکی اطفال آمریکا) بهترین سن ارتودنسی کودکان معمولا سن 7 تا 12 سالگی است. آیا مراجعه زودهنگام به متخصص دندانپزشکی اطفال در درمان مشکلات همترازی دندان موثر است؟ مشکلات ارتودنسی در اغلب موارد و در بیشتر بیماران ناشی از مسائل ژنتیکی است.

که در مجموع به زبان ساده می شود صاف و منظم کردن دندان ها.

در این مقاله سعی کرده ایم هر آنچه که می بایست مراجعان و افراد نیازمند به ارتودنسی دندان درباره آن بدانند را به زبانی ساده توضیح دهیم. با خواندن مقاله، دید بهتری درباره ارتودنسی و ارتودنتیستها به دست خواهید آورد. ارتودنسی دندان یکی از قدیمی ترین رشتههای دندانپزشکی است که به طور اختصاصی به بهبود یا اصلاح موقعیت دندان ها و فکین می پردازد. در واقع خود واژه ارتودنسی یک واژه بسیار قدیمی با ریشه یونانی است که از دو جزء ساخته شده؛ ارتو به معنی “راست و درست” و ادون به معنای “دندان”. که در مجموع به زبان ساده می شود صاف و منظم کردن دندان ها. این سادهترین تعریف برای این واژه است. جالب است که در زبان پارسی باستان به افرادی که موقعیت دندان ها را اصلاح می کردند ارتا دندان پزشک گفته می شده است. متخصص ارتودنسی دندان که به آن ارتودنتیست هم گفته می شود یک دندانپزشک متخصص است که با گذراندن دورههای خاص و تخصصی، مجوز تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات یا نامنظمی های دندان و ناهنجای های فکی را دریافت می کند.

  • بافت شناسی انسانی
  • تنظیم جلسات برای انجام مراحل مختلف ارتودنسی دندان
  • مدرس بازآموزی در انجمن دندانپزشکان عمومی ایران
  • انواع ترمیم همرنگ و غیر همرنگ دندانی

در واقع، تمام فعالیت لازم در این حالت ملاقات با متخصص ارتودنسی در فواصل 4 تا 6 هفتهای برای اطمینان از مناسب بودن فرآیند درمان و انجام اصلاحات لازم در وضعیت بریسها است. علاوه بر این استفاده از بریسهای ثابت میتواند طول مدت درمان را کاهش دهد. چه افرادی برای استفاده از ارتودنسی ثابت مناسب هستند؟ ارتودنسی ثابت تقریباً برای تمام افراد مناسب بوده و از طریق آنها مجموعه متنوع و گستردهای از مشکلات ارتودنسی را میتوان برطرف کرد. بریسهای ارتودنسی ثابت از بریسهای فلزی کوچک تشکیل شده که به دندانپزشک امکان میدهد کنترل کامل بر هر دندان به منظور صاف کردن آن داشته باشد. این بریسها بر روی هر دندان تثبیت شده و از داخل آنها یک سیم فلزی عبور داده میشود. در ادامه به منظور متصل کردن سیم فلزی به بریس معمولاً از حلقهها یا نوارهای پلاستیکی (لیگاتور) استفاده میگردد. به این ترتیب در هر جلسه ملاقات با متخصص ارتودنسی به منظور کمک کردن به فرآیند صاف شدن دندانها وضعیت سیمها تنظیم میشوند.

 

یادگیری آموزش داده شود دندانپزشکی کودکان

یکی از دغدغههایی که والدین در رابطه با فرزندان خود دارند، پیدا کردن یک دندانپزشک خوب برای کودکان است. با توجه به اهمیت این موضوع برای والدین، در این مقاله هر آنچه که لازم است در مورد یک کلینیک دندانپزشکی خوب بدانید را در اختیارتان قرار خواهیم داد. کلینیکهای دندانپزشکی کودکان زیادی وجود دارند، اما پیدا کردن یک مرکز مناسب و سپردن کودکان به دست متخصصان مسئلهای است که ذهن بسیاری از والدین را به خود مشغول کرده است. اگر به دنبال پیدا کردن یک مرکز دندانپزشکی کودکان هستید و میخواهید بدانید که چه فاکتورهایی را باید برای این موضوع در نظر بگیرید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. کودکان از روحیه بسیار حساسی برخوردار هستند. به همین دلیل در مواجهه با مراکز درمانی دچار استرس میشوند و واکنشهای احساسی مختلفی را از خود نشان میدهند. این موضوع باعث میشود در مسیر درمان کودک اختلال به وجود آید. اگر کودک شما مشکلات دهانی و دندانی دارد باید در انتخاب کلینیک دندانپزشکی معتبر نکات مهمی را در نظر بگیرید که در ادامه به آنها میپردازیم.

آیا کودک من نیاز به درمان دندانپزشکی دارد؟

هزینه بعضی از درمانها را باید در ابتدای درمان به طور کامل پرداخت کرد، حال آن که هزینه بعضی از خدمات پس از به پایان رسیدن دوره درمان دریافت میشود. متخصص روش پرداخت هزینه را نسبت به قیمت دندانپزشکی ، درهر جلسه ویزیت و مشاوره اعلام میکند. چرا برای درمان مشکلات دهان و دندان به سیمادنت اعتماد کنیم؟ آیا دندان من به عصب رسیده است؟ با متخصص عصب کشی دندان هم اکنون مشورت کنید… شرایط شما برای ما مهم است. در سریعترین زمان ممکن درمان شما آغاز خواهد شد. آیا من می توانم جراحی لثهام را با لیزر انجام دهم؟ دندانپزشکی کودکان یک تخصص است، مشکلات و بیماریهای دهان و دندان کودک باید توسط متصص دندانپزشکی کودکان برطرف شود. آیا کودک من نیاز به درمان دندانپزشکی دارد؟ برای اینکه بدانید آیا کودک شما هم اکنون نیاز به ویزیت دندانپزشک دارد با ما مشورت کنید. بزرگترین آسیب های دندانی ابتدا فقط یک پوسیدگی ساده بوده اند، هم اکنون ترمیم دندان خود را آغاز کنید.

آیا میتوان ارتودنسی و عمل بینی را همزمان انجام داد؟

اگر دهان و دندانها از نظر سلامتی و بهداشت در وضعیت خوبی نباشد، سیگار کشیدن مشکلات را وخیمتر خواهد کرد. سیگار کشیدن باعث ایجاد لکههای زرد روی دندانها میشود و زمان ارتودنسی را طولانیتر میکند. چون استعمال دخانیات یکی از علل بیماریهای لثه است و این بیماریها لثهها را متورم، عفونی و دردناک میکند، در این شرایط مدت بیشتری طول میکشد تا ارتودنسی اثر خود را به جا بگذارد. آیا میتوان ارتودنسی و عمل بینی را همزمان انجام داد؟ حرکت دادن دندانها در بعضی از موارد، موقعیت لب را تغییر میدهد. اگر این تغییر جزئی باشد، تاثیری بر زمانبندی یا الگوی عمل بینی نخواهد داشت. اما اگر تغییر قابل توجه باشد، برای مثال دندانهای قدامی بالا عقب برده شود، رابطه بین لب بالا و برجستگی بینی عوض خواهد شد. در چنین شرایطی متخصص ارتودنسی و جراح بینی باید در تهیه طرح درمان با هم همکاری داشته باشند تا نتیجه عمل بینی با وضعیت لب پس از اتمام ارتودنسی همخوانی داشته باشد. معمولاً توصیه میشود که جراحی بینی به بعد از ارتودنسی موکول شود تا جراح بینی را با توجه به وضعیت جدید لب عمل کند و به این ترتیب بهترین نتیجه ممکن به دست آید.

دندانپزشکی کودکان

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد دندانسازی چیست لطفا به بازدید از وب سایت ما.





:: موضوعات مرتبط: دندانپزشکی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








خوش آمدید. ما در اینجا مطالب آموزشی و راهنمای خرید (راهنمای خرید لوازم خانگی ، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی ، پزشکی و دندانپزشکی) را با بررسی های تخصصی و کارشناسانه قرار میدهیم. امیدواریم که مفید واقع شود. با انتقادات و پیشنهادات خود ما را در این امر یاری کنید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آتش کده و آدرس kolbeyeamo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com