ارتودنسی کودکان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 14 اسفند 1399
بازدید : 811
نویسنده : فواد

ارتودنسی کودک
اولین معاینه کودکان برای تشخیص اینکه دندان‌ها یا فکشان نیاز به ارتودنسی ثابت در کودکان انواع مزایا و هزینه دارد یا نه ، باید در سن ۶ سالگی انجام شود . برای تشخیص انجام ارتودنسی تنها معاینه دندانپزشک کافی نیست و کودک حتما باید توسط متخصص ارتودنسی کودکان معاینه شود .

زمان مناسب برای معاینه ارتودنسی کودک ، ۶ تا ۷ سالگی و قبل از رسیدن به سن بلوغ است و بهتر است درمان قبل از سن ۸ تا ۹ سالگی انجام شود . اگر بچه مشکل فکی داشته باشد ،‌ در سن شروع درمان ، برای او ارتودنسی متحرک و یا همان ارتوپدی فک انجام می‌شود . در روش ارتودنسی متحرک ، پلاک متحرک در دهان کودک قرار داده می‌شود .

بهترین زمان ارتودنسی
زمانی که ساختمان های صورت در حال رشد هستند، ارتودنسی راحت تر و ساده تر انجام می شود و در زمان کمتری موفقیت بالاتری خواهد داشت. سن مناسب در دخترها قبل از 13 سالگی و در پسرها قبل از 15 سالگی است. اگر این زمان سپری شود تصحیح روابط به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارد. البته در سنین بالاتر بیشترین هدف درمان مرتب کردن دندان ها و در سنین پایین تر بیشترین هدف درمان، رفع اختلالات فکی و تغییر چهره است. سن بیمار ازاین نظر اهمیت دارد که به ما نشان می دهد چه امکاناتی برای درمان در اختیار داریم.

آیا زمانی برای پیش درمانی در اختیارمان است یا خیر؟ یا اصلا چنین درمان هایی ضروری است؟ آیا از فاکتور رشد می توان کمک گرفت یا خیر؟ تمام جواب ها به سن بیمار ختم می شود. به همین دلیل بیماران را از نظر سنی دسته بندی می کنیم. البته فراموش نکنید که تا زمانی که دندان در دهان است می توان این درمان را انجام داد و به قول معروف هیچ وقت دیر نیست.

عمل ارتودنسی دندان از سری عمل های طولانی است که دوره ی درمان آن اکثرا بین 6 ماه الی 2 سال می باشد. بهتر است که این عمل در سنین پایین تر انجام شود. زیرا بعد از سن بلوغ و شکل گیری استخوان ها این عمل دشوارتر و طول درمان نیز بیشتر خواهد شد.

بهداشت آسان‌تر دندان
زمانی که براکت‌های ارتودنسی در دهان است مسواک زدن و نخ کشیدن دندان کار دشواری است. و نیاز به ابزار خاص دارد تا زیر سیم‌ها را تمیز کرد و اطراف براکت‌ها را مسواک زد تا از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. زمانی که براکت‌های ارتودنسی از دهان خارج می‌شوند مسواک زدن و نخ کشیدن دندان بسیار راحت‌تر می‌شود و فرد می‌تواند مانند گذشته و به حالت عادی از این وسایل استفاده کند. اما بخاطر اینکه پس از ارتودنسی دندان ها راحتتر تمیز می‌شوند نباید از بهداشت دهان غفلت کرد و مانند حالتی که فرد در حالت داشتن براکت‌های ارتودنسی از دندان ­های خود مراقب می‌کرده باید اکنون نیز به بهداشت دهان توجه کند. در روز باید دو بار از مسواک استفاده کرد و هر بار حداقل دو دقیقه از مسواک استفاده کرد.

 

عوارض ارتودنسی دندان

حال که با هدف اصلی ارتودنسی دندان آشنا شدیم، به سراغ عواض ارتودنسی می پردازیم. در حالت کلی اگر عمل ارتودنسی به درستی انجام شود و سپس بیمار نیز همکاری مناسبی در طول روند درمان داشته باشد، می توان گفت که عمل ارتودنسی دندان عوارضی ندارد. در حقیقت این عوارض زمانی بروز می کند که اشکالی در طول فرآیند درمان پیش آمده باشد. این مشکلات می تواند شامل پوسیدگی اطراف براکت، عفونت لثه و حتی سست شدن ریشته دندان باشد.

عوارض ارتودنسی دندان می تواند به شکل پوسیدگی سطح دندان ها، از بین رفتن مینای دندان و حتی عفونت لثه فک بیمار بروز کند. اگر پس از عمل ارتودنسی دندان با چنین نشانه هایی مواجه شدید، بهتر این است که سریعاً پزشک خود را در جریان گذاشته و با او مشورت کنید. در ادامه به صورت جزئی تری به این موارد خواهیم پرداخت.

5 کاربرد مهم ارتودنسی کاموفلاژ
رفع عقب ماندگی فک پایین
یکی از مهم ترین کاربردهای این نوع ارتودنسی ، رفع عقب ماندگی فک پایین است. البته این روش درمانی مناسب افرادی است که عقب ماندگی فک پایین آن ها در سطح کم ، خفیف و یا متوسط قرار دارد.

دندان پزشک و ارتودنتیست به خوبی می تواند با این روش درمانی فاصله افقی که میان دندان های بالا و پایین وجود دارد ، ترمیم کند. برای این کار قوس دندان بالا به عقب کشیده می شود و قوس دندان پایین جلو می آید. در نتیجه فاصله میان دندان ها به خوبی برطرف می شود.

البته ارتودنتیست ممکن است روش های دیگری را به جای این روش درمانی انجام دهد. از جمله مواردی که پزشک به شما پیشنهاد می کند ، کشیدن دو دندان آسیا در دو طرف فک بالا است. علاوه بر آن استفاده از الاستیک های بین فکی هم راه کاری برای رفع ناهنجاری های فک است.

مرتب کردن مخفیانه دندان‌ها!
در نهایت، اگر به چشم آمدن بریس‌های ارتودنسی شما را ناراحت می‌کند و دوست دارید که در هنگام خندیدن یا حتی صحبت کردن، این سیم‌ها یا بریس‌ها دیده نشود، می‌توانید با مشورت با متخصص ارتودنسی متبهر در زمینه زیبایی، بریس‌های سرامیکی را برای مرتب کردن دندان‌های خود انتخاب کنید. اما دقت داشته باشید که استفاده از برند مناسب، متریال مرغوب و مهارت کافی شرط اساسی نتیجه‌بخش بودن این فرآیند است.

حتی اگر قبلاً تصمیم گرفته‌اید که چه نوع درمان ارتودنسی را می‌خواهید انجام دهید، باز هم باید روش مناسبتان را در یک جلسه مشاوره با یک متخصص ارتودنسی تعیین کنید. در حین مشاوره، متخصص ارتودنسی شما با مشاهده عکس‌های رادیولوژی از دندان‌ها و یا انجام معاینه‌ی چشمی، محل قرارگیری دندان‌ها و ساختار فکتان را ارزیابی می‌کند. پس از اتمام ارزیابی، متخصص ارتودنسی شما یک برنامه درمانی منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند که به شما در بهبود حالت دندان‌هایتان کمک می‌کند.

در حین صحبت در مورد گزینه‌هایی که برای درمان ارتودنسی‌تان وجود دارد، متخصص ارتودنسی شما توضیح می‌دهد که چه انتظاری می‌توانید از روند درمانتان داشته باشید، این درمان چه مدت طول می‌کشد، برای آماده شدن برای درمان چه کاری باید انجام دهید و انتظار می‌رود پس از اتمام درمان چگونه به نظر برسید. برنامه درمانی شما همچنین شامل یک نمای کلی از هزینه آن و تعداد دفعاتی است که برای تنظیم بریس ها و بررسی روند درمان به طور منظم به ارتودنتیست مراجعه کنید.

ارتودنسی نامرئی
orb5

در ارتودنسی نامرئی از مجموعه‌ای از پلاک‌ها استفاده می‌شود که هر دو هفته یک بار تا زمان ردیف شدن دندان‌ها عوض می‌شوند. بیمار می‌تواند این پلاک‌ها را هنگام خوردن و تمیز کردن دندان‌ها دربیاورد. به علاوه از آنجایی که این پلاک‌ها شفاف هستند، اطرافیان متوجه آنها نمی‌شوند.

نگهدارنده
orb6

متخصص ارتودنسی توصیه می‌کند که برای حفظ لبخند زیبای به دست آمده از پلاک متحرک نگهدارنده‌ای (ریتینر) استفاده شود که به طور سفارشی برای هر بیمار تهیه می‌شود. دندان‌ها با استفاده مناسب از نگهدارنده در موقعیت جدید باقی می‌مانند و زیبایی لبخند تا پایان عمر حفظ می‌شود.

منبع : https://b2n.ir/u24505

 




:: موضوعات مرتبط: دندانپزشکی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








خوش آمدید. ما در اینجا مطالب آموزشی و راهنمای خرید (راهنمای خرید لوازم خانگی ، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی ، پزشکی و دندانپزشکی) را با بررسی های تخصصی و کارشناسانه قرار میدهیم. امیدواریم که مفید واقع شود. با انتقادات و پیشنهادات خود ما را در این امر یاری کنید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آتش کده و آدرس kolbeyeamo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com